O konferencji
Konferencja, na której spotykamy się już od kilku lat, jest odpowiedzią na płynnie zmieniającą się rzeczywistość edukacyjną. Pierwsza edycja odbyła się w 2018 roku. Od samego początku tytułem przewodnim jest: „Bliżej Ucznia – Bliżej Mózgu – Bliżej Sukcesu”. Nieprzypadkowy zatem jest dobór obszaru refleksji oraz kolejność tworzących go sekwencji.
Zależy nam na tym, aby proponowana tematyka oraz forma wykładów i warsztatów, przyczyniała się do zwiększania adekwatności Państwa nauczania w stosunku do możliwości i potrzeb uczniów. Bo w edukacji chodzi właśnie o to, aby proponowane nauczanie było adekwatne do możliwości i potrzeb uczniów. I należy to mocno podkreślić: możliwości i potrzeb szeroko regulowanych, nie tylko kulturą pedagogiczną szkoły, ale także przez naturalne mechanizmy pracy mózgu.
Nasza wiedza na temat mechanizmów działania mózgu zwiększa się każdego roku. Za sprawą neuronauk wzrasta nasze rozumienie jego możliwości i ograniczeń. Pozwala to nam głębiej rozumieć, na czym polega zjawisko uczenia się, dzięki czemu możemy skuteczniej projektować proces nauczania.
Konferencja jest dedykowana głównie osobom związanym z edukacją. Kierujemy ją więc do nauczycieli wszystkich poziomów szkół oraz przedmiotów, a także do pedagogów, psychologów, studentów kierunków pedagogicznych, jak również rodziców i wszystkich zainteresowanych obszarem edukacji i wiedzą o mózgu.
Podczas wszystkich edycji konferencji towarzyszy nam refleksja nad poniższymi zagadnieniami:
– w jaki sposób transponować wiedzę o mózgu na grunt edukacji;
– jak kruszyć skostniałe wyobrażenia na temat szkoły i procesu kształcenia;
– jak eliminować ze świadomości nauczycieli mity na temat edukacji i pracy mózgu;
– jak realizować zajęcia szkolne, aby nie musiały być przykrym obowiązkiem dla ucznia i nauczyciela.
Krótko mówiąc, tematycznie interesuje nas wszystko, co pozwoli nauczycielom lepiej zrozumieć, na czym powinien polegać proces nauczania-uczenia się.